Асоціація сільськогосподарських виробників "Авангард" Шполянського району Черкаської області сформувала позицію своїх членів

Асоціація сільськогосподарських виробників "Авангард" Шполянського району Черкаської області сформувала позицію своїх членів

яка стосується земельної реформи та по розподілу державної підтримки для агропромислового комплексу, передбаченої в  Проекті Державного бюджету на 2018 рік

Позиція  Асоціації сільськогосподарських виробників "Авангард" Шполянського району Черкаської області щодо земельної реформи 

"Кабмін повинен почати підготовчу роботу з впровадження в країні земельної реформи. Потенційний обсяг інвестицій від продажу державних сільгоспземель оцінено в $15-20 млрд." - про це заявив постійний представник Міжнародного валютного фонду (МВФ) в Україні Йоста Люнгман. За його словами, основна мета земельної реформи — зміцнення і стабілізація аграрного сектору України. "Ми розуміємо, що потрібен час для ефективної і оптимальної реалізації земельної реформи. Також ми розуміємо, що до її імплементації необхідно досягти консенсусу по всіх параметрах. Саме тому терміни щодо впровадження земельної реформи все ще обговорюються. Але в той же час ми вважаємо, що уряду пора почати підготовчу роботу перед запуском ринку земель", — сказав Люнгман.

Президент України Петро Порошенко заявив, що при ухваленні рішення по земельній реформі має враховуватися думка громадськості.

Асоціація сільськогосподарських виробників «Авангард», підсумовуючи думку своїх членів, зауважує:

Навіть за формальними ознаками Україна не готова до запуску ринку землі.

Необхідно нарешті повністю завершити інвентаризацію сільськогосподарських земель за формою власності, а також створити відкритий реєстр власників та орендарів земель.

Викликом може стати схема з викупу ділянки в центрі поля з метою шантажу виробника і порушення його роботи. Ефективним інструментом боротьби з цим буде консолідація паїв, в тому числі примусовий обмін ділянками з центру поля на його край.

Нагальними питаннями нормативного врегулювання земельних відносин напередодні ринку землі повинні стати вирішення питання земель колективної власності, незатребуваних паїв, польових доріг, лісосмуг і т.д.

Потрібно нарешті передати право розпоряджатись землями поза межами населеного пункту від Держгеокадастру до місцевих громад.

Також в Україні досі не проведено оцінку якості грунтів, або ж балу бонітету. Не повністю проведена НГО землі сільськогосподарського призначення. Тому необхідно передбачити кошти в Державному бюджеті для проведення НГО всієї землі сільськогосподарського призначення.

Одна із формальних ознак – це рівень ставки за банківським кредитом. Чим нижча ставка, тим вища вартість землі, і навпаки. Звісно, що коли у нас ставка банківського кредиту 27%, то вартість гектару ріллі в Україні буде низькою. Середній та малий с/г виробник на ринку землі поступається великим аграрним компаніям в доступі до дешевого фінансування і можливості відстоювати свої права в судових позовах. Якщо забезпечити дрібним і середнім підприємствам довгий і дешевий кредит, а також захист прав, в тому числі права переважного придбання ділянки, питання конкуренції на ринку землі здебільшого буде вирішене.

Значною загрозою для агросектора після відкриття ринку землі є ризик рейдерських захоплень. Щоб такого не сталося, потрібно продумати швидкі способи реагування держави в таких випадках. Це може бути якась незалежна служба по боротьбі з рейдерством або можливість прискореної процедури розгляду таких справ у суді без затягування їх на роки. 

Пропозиції по розподілу державної підтримки для агропромислового комплексу, передбачені в  Проекті Державного бюджету на 2018 рік 

I. Підтримка галузі тваринництва.

Галузь тваринництва попри тривалий період занепаду продовжує відігравати важливе значення у розвитку вітчизняного агропромислового комплексу, щорічно забезпечуючи вагому частку виробництва валової продукції сільського господарства. Продукція галузі є сировиною для молокопереробної промисловості та експорту продукції з різною глибиною переробки, а отже, і вплив розвитку тваринництва на функціонування економіки значно більший, ніж можна очікувати. Вітчизняне тваринництво насамперед займає досить відповідальну нішу у забезпеченні продовольчої безпеки держави. М’ясо і м’ясопродукти є основою добробуту населення, а показники їх  споживання — одними з індикаторів стану забезпечення продовольчої безпеки. Молочна галузь є специфічною, соціально та економічно важливою в структурі АПК. Відтак, від стану і динаміки розвитку тваринницької галузі залежать не лише економічні показники сільського господарства, але й якісний рівень життя, добробуту та безпосередньо продовольча безпека населення. Особливо варто звернути увагу на те, що тваринництво задовольняє потреби внутрішнього продовольчого ринку.
 
За даними статистики динаміка цін на споживчому ринку України показує, що ціни на продукцію тваринництва в вересні 2017 року порівняно з січнем 2017 року різко зросли, зокрема: на свинину на 43,9%, яловичину – 26%, сало – 41,8%, молоко - 12,7%. Згідно з останніми даними Державної служби статистики України, у січні-серпні поточного року виробництво молока в господарствах усіх категорій склало 7,171 млн тонн, що на 0,9% менше, ніж за відповідний період минулого року. В той же час, чисельність корів в Україні скоротилася на 2% та склала 2,131 млн. В сільськогосподарських підприємствах утримують 481,2 тис. голів корів, що на 3,7% менше, ніж у 2016. Населення при цьому тримає 1,65 млн голів. Це на 1,5% менше, ніж торік.

Трансформація галузі тваринництва повинна відбуватися за державної підтримки. Уряд у 2018 році планує суттєво збільшити видатки на розвиток галузі тваринництва. Проектом Закону України «Про Державний бюджет України на 2018 рік» передбачені на це видатки в обсязі 2,3 млрд грн., які в першу чергу потрібно направити на нарощення племінного маточного поголів’я худоби.  

II. Дотації з ПДВ на реалізовану продукцію тваринництва.

Ліквідувати проблему з нарахуванням дотацій, яка виникла у зв’язку з тим, що формула їх розрахунку, яку застосовує ДФС не відповідає нормам Закону «Про державну підтримку сільського господарства України». Формула ДФС передбачає, що база нарахування дотацій визначається множенням сплаченої суми ПДВ на частку дотованих видів діяльності в реалізації підприємства. Але оскільки тваринницькі підприємства вкрай рідко можуть обійтися без власної кормової бази і потребують ведення ще й рослинницької діяльності, база нарахування дотацій зменшується. У той же час, за законом, база нарахування дотацій – це різниця податкових зобов'язань та податкового кредиту, що виникли у зв'язку зі здійсненням пільгових видів діяльності. 

III. Збереження Програми «Часткове відшкодування відсотків по отриманих банківських кредитах».

В Порядок використання коштів по даній Програмі необхідно внести суттєві зміни, а саме ліквідувати приймання документів через Конкурсні комісії, які складно збирати і вони лише гальмують роботу не маючи відношення до використання коштів по Державній програмі, та зменшити до мінімуму пакет документів на отримання коштів сільгосппідприємством по даній Програмі.

Не потрібні довідки:
- про сплату податків – це контролює ДФС і якщо є порушення, застосовує відповідні фінансові санкції згідно з Законодавством;
- про наявність та кількість сільськогосподарської землі з підтверджуючими документами; ( Витяг з Державного реєстру та фінансовий звіт сільгосппідприємства підтверджує господарську діяльність сільгосппідприємства);
- про те що сільгосппідприємство не перебуває в стадії ліквідації та/або банкрутсва (при наданні кредиту це перевіряє банк).

Міністерство аграрної політики і продовольства України повинно формувати Реєстр на виплату коштів по Програмі та направляти  їх до Казначейства для проведення відповідних виплат.
Програма повинна працювати з березня місяця бюджетного року, а не з вересня, як це проводиться в останні роки. 

IV. Відновити Програму «Часткове відшкодування страхових премій».

Природні катаклізми, які відбуваються щороку, особливо це показово в 2017 році: зливи, буревії, засуха дуже вплинули на виробництво сільськогосподарської продукції. Це говорить про обов’язковість страхування сільськогосподарських культур, поголів’я худоби та майна. Із-за високих страхових премій, відсоток страхування дуже низький, тому потрібна Державна підтримка.

  • Старікова Лариса Валеріївна
  • 29 вересня 2017 р.
  • 0