Державна підтримка аграріїв: тримаємо руку на пульсі...

Державна підтримка аграріїв: тримаємо руку на пульсі...

Терміни подання заявок на отримання 1500 грн. на корову продовжено до 1 травня. Форми заявок міністерством не затверджені, комісія з надання державної підтримки не створена. Однак документи на дотацію про утримання корів, часткове відшкодування вартості племінних тварин, сперми та ембріонів ВРХ, часткове відшкодування вартості будівництва і реконструкції об'єктів вже можна подавати на адресу info@minagro.gov.ua, у паперовому вигляді: 01001, м.Київ, вул. Хрещатик, 24.

Прикріплені файли та додаткові матеріали

Таблиця напрямів, термінів подання та переліку документів на дотації станом на 01.04.2018
  • Дотація  за утримання корів

Дотація за утримання корів надається на безповоротній основі двічі на рік суб’єктам господарювання, які є юридичними особами, за кожну наявну станом на 1 січня та на 1 липня поточного року ідентифіковану та зареєстровану в установленому порядку корову в розмірі 750 гривень за одну голову.

Для отримання дотації за утримання корів суб’єкти господарювання, які є юридичними особами, подають до 1 травня (станом на 1 січня) та до 1 жовтня (станом на 1 липня)  до Мінагрополітики такі документи:
1) заявку (в електронному та паперовому вигляді);
2) довідку про відкриття поточного рахунка, видану банком;
3) копію звіту про стан тваринництва (форма 24-сг) станом на 1 січня поточного року, засвідчену органом державної статистики;
4) довідку, чинну на дату подання заявки, про відсутність заборгованості з податків і зборів, контроль за справлянням яких покладено на  органи доходів і зборів, — у паперовому вигляді або сформовану в електронному вигляді в електронному кабінеті платника податків на офіційному веб-сайті ДФС.

За зверненням Мінагрополітики Адміністратор Єдиного державного реєстру тварин у триденний строк подає інформацію за кожним суб’єктом господарювання, який є юридичною особою, про кількість ідентифікованого та зареєстрованого в установленому порядку поголів’я корів станом на 1 січня та на 1 липня поточного року.

Комісія Мінагрополітики до 15 квітня та до 15 жовтня поточного року на підставі поданих документів визначає обсяг дотації за утримання корів за кожним суб’єктом господарювання, який є  юридичною особою, та приймає рішення про включення їх до реєстру суб’єктів господарювання, які є юридичними особами та яким нарахована дотація за утримання корів.

Мінагрополітики протягом п’яти робочих днів затверджує розподіл бюджетних коштів між суб’єктами господарювання, які є юридичними особами, пропорційно нарахованим сумам дотації за утримання корів у межах обсягу відкритих бюджетних асигнувань та не пізніше 5 травня (червня) та 5 листопада поточного року спрямовує бюджетні кошти на їх рахунки, відкриті у банках.

У разі зменшення поголів’я корів на 1 липня поточного року та 1 січня наступного року порівняно з поголів’ям, на яке було отримано дотацію за утримання корів, бюджетні кошти, отримані суб’єктами господарювання, які є  юридичними особами, повертаються  до державного бюджету в повному обсязі.

  • Часткове відшкодування вартості племінних тварин, сперми та ембріонів

Часткове відшкодування вартості племінних тварин, сперми та ембріонів здійснюється на безповоротній основі суб’єктам господарювання, які є  юридичними особами, за закуплені ними племінні (генетичні) ресурси у період з 1 жовтня попереднього року до 30 вересня поточного року у розмірі до 50 відсотків вартості (без податку на додану вартість), але не більш як:
- за закуплені в Україні племінні телиці, нетелі, корови молочного, молочно-м’ясного і м’ясного напряму продуктивності вітчизняного походження з племінних заводів та племінних репродукторів або за ввезені у режимі імпорту — 24 000 гривень за одну голову;
- за закуплені в Україні племінні свинки та кнурці з племінних заводів та племінних репродукторів або ввезені у режимі імпорту — 5 000 гривень за одну голову;
- за закуплені в Україні племінні вівцематки, барани, ярки з племінних заводів та племінних репродукторів або за ввезені в режимі імпорту — 4 000 гривень за одну голову;
- за закуплену в Україні ідентифіковану сперму бугаїв вітчизняного походження або за ввезену в режимі імпорту, за умови внесення плідників до Каталогу бугаїв молочних, молочно-м’ясних порід/ Каталогу бугаїв м’ясних порід і типів з визначеною племінною цінністю — 100 гривень за одну дозу у розрахунку не більше трьох доз на одну голову власного маточного поголів’я;
- за ембріони великої рогатої худоби — 500 гривень за одну штуку.

Для отримання часткового відшкодування вартості племінних тварин, сперми та ембріонів суб’єкти господарювання, які є  юридичними особами, подають протягом року до 5 листопада поточного року комісії Мінагрополітики:
1) заявку (в електронному та паперовому вигляді);
2) довідку, чинну на дату подання заявки, про відсутність заборгованості з податків і зборів, контроль за справлянням яких покладено на  органи доходів і зборів, — у паперовому вигляді або сформовану в електронному вигляді в електронному кабінеті платника податків на офіційному веб-сайті ДФС;
3) довідку про відкриття поточного рахунка, видану банком;
4) засвідчені підписом керівника суб’єкта господарювання, який є  юридичною особою, копії відповідних платіжних документів;
5) акт про передачу (продаж) і закупівлю худоби за договором (крім тварин, що були ввезені у режимі імпорту);
6) копію звіту про стан тваринництва (форма 24-сг) (на останню звітну дату на момент подання документів);
7) витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб —підприємців та громадських формувань;
8) копії племінних свідоцтв (сертифікатів) або сертифікатів племінних (генетичних) ресурсів, засвідчені підписом керівника суб’єкта господарювання, який є  юридичною особою;
9) довідку про плідну пересадку ембріонів, видану підприємством (лабораторією) з трансплантації ембріонів, — для часткового відшкодування вартості ембріонів великої рогатої худоби;
10) відомість проведення штучного осіменіння (парування) маточного поголів’я, яка складається на підставі даних журналів штучного осіменіння (форми № 3-врх, визначені відповідними інструкціями з ведення племінного обліку), засвідчену підписом керівника суб’єкта господарювання, який є  юридичною особою, — для часткового відшкодування вартості сперми бугаїв;
11) письмове зобов’язання повернути до державного бюджету в місячний строк бюджетні кошти у разі зменшення поголів’я станом на 1 січня двох наступних років.

Для виплати часткового відшкодування вартості племінних тварин, сперми та ембріонів, що були ввезені у режимі імпорту, суб’єкти господарювання, які є юридичними особами, додатково подають комісії Мінагрополітики копії:
12) відповідного контракту;
13) рахунка-фактури (інвойсу), платіжних документів, сертифікатів;
14) митної декларації.

Суб’єктам господарювання, які є  юридичними особами, надається часткове відшкодування вартості племінних тварин, сперми та ембріонів, що оплачена та право власності на які набуте у період з 1 жовтня попереднього року до 30 вересня поточного року.

Заявка та документи, що додаються до неї, для виплати часткового відшкодування вартості племінних тварин, сперми та ембріонів реєструються Мінагрополітики і зберігаються протягом трьох років. Документи, подані не в повному обсязі, повертаються Мінагрополітики суб’єктам господарювання, які є юридичними особами, у триденний строк. Заявки, що надійшли після закінчення строку їх подання, не розглядаються.

Комісія Мінагрополітики до 15 серпня та до 15 листопада на підставі поданих документів визначає кількість племінних тварин, сперми та ембріонів, вартість яких буде частково відшкодована, і розмір часткового відшкодування за кожним суб’єктом господарювання, який є  юридичною особою, та приймає рішення про включення їх до реєстру суб’єктів господарювання, які є  юридичними особами, яким нараховано часткове відшкодування вартості племінних тварин, сперми та ембріонів.

Мінагрополітики протягом п’яти робочих днів затверджує розподіл бюджетних коштів між суб’єктами господарювання, які є юридичними особами, пропорційно нарахованим сумам часткового відшкодування вартості племінних тварин, сперми та ембріонів у межах обсягу відкритих бюджетних асигнувань та не пізніше 25 серпня та 25 листопада поточного року спрямовує бюджетні кошти на їх рахунки, відкриті у банках.

Суб’єкти господарювання, які є  юридичними особами, подають щороку до 15 січня протягом двох років після одержання бюджетних коштів Мінагрополітики інформацію про наявне поголів’я тварин станом на 1 січня поточного року, в тому числі поголів’я тварин, вартість яких була частково відшкодована. У разі зменшення поголів’я закуплених тварин, вартість яких була частково відшкодована, станом на 1 січня двох наступних років одержані бюджетні кошти повертаються суб’єктом господарювання, який є  юридичною особою, до державного бюджету в повному обсязі. У разі вибуття із стада станом на 1 січня двох наступних років окремих закуплених тварин, вартість яких була частково відшкодована, з причин, обумовлених набутими карантинними інфекційними хворобами або набутими з вини власника незаразними хворобами, до державного бюджету повертаються бюджетні кошти, що були виплачені як відшкодування за їх придбання.

  • Компенсація вартості об’єктів, профінансованих за рахунок банківських кредитів

Компенсація вартості об’єктів, профінансованих за рахунок банківських кредитів, надається суб’єктам господарювання, які залучили у банках кредити строком до 5 років, обсягом до 500 млн. гривень на один об’єкт у національній валюті для здійснення будівництва та/або реконструкції тваринницьких ферм та комплексів для утримання великої рогатої худоби, свиней, птиці (в тому числі водоплавної та індиків), доїльних залів, підприємств з переробки сільськогосподарської продукції (молока, м’яса, побічних продуктів тваринного походження, що належать до  II категорії)

Компенсації вартості об’єктів, профінансованих за рахунок банківських кредитів, підлягають фактично понесені витрати на будівництво та/або реконструкцію об’єктів на підставі наданих актів виконаних робіт та/або інших документів, що підтверджують цільове використання кредитних коштів, відповідно до умов кредитного договору.

Для отримання компенсації вартості об’єктів, профінансованих за рахунок банківських кредитів, суб’єкти господарювання подають до банку, з яким укладено кредитний договір, заявку та підтвердні документи (оригінали та належним чином завірені копії):
1) документи, що підтверджують використання кредитних коштів на зазначені вище цілі відповідно до умов кредитного договору;
2) витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань;
3) довідку, чинну на дату подання заявки, про відсутність заборгованості з податків і зборів, контроль за справлянням яких покладено на  органи доходів і зборів, — у паперовому вигляді або сформовану в електронному вигляді в електронному кабінеті платника податків на офіційному веб-сайті ДФС;
4) згоду щодо надання Мінагрополітики інформації про нього, яка становить банківську таємницю або містить персональні дані, за формою, визначеною банком.

Компенсація вартості об’єктів, профінансованих за рахунок банківських кредитів, здійснюється щомісяця у розмірі 25 відсотків фактично понесених витрат на будівництво та/або реконструкцію об’єктів згідно з кредитним договором.

У разі використання у 2018 році на будівництво та/або реконструкцію об’єктів 30 відсотків і більше загального обсягу кредиту суб’єкту господарювання виплачується 25 відсотків залучених кредитних коштів на весь період кредитування за вирахуванням суми сплаченої компенсації.

Банки формують реєстри суб’єктів господарювання, які набули право на компенсацію вартості об’єктів, профінансованих за рахунок банківських кредитів, і щомісяця до 10 числа наступного місяця та до 10 грудня поточного року подають їх до Мінагрополітики. Мінагрополітики на підставі наданих банками реєстрів суб’єктів господарювання формує загальний реєстр суб’єктів господарювання, які набули право на компенсацію вартості об’єктів, профінансованих за рахунок банківських кредитів, та зазначає в ньому суму коштів, що підлягає компенсації, в межах відкритих бюджетних асигнувань пропорційно заявленим сумам.
Мінагрополітики до 20 числа наступного місяця та до 20 грудня поточного року на підставі зазначеного загального реєстру перераховує бюджетні кошти банкам за визначеними ними реквізитами. Банк протягом трьох банківських днів з дати отримання бюджетних коштів від Мінагрополітики перераховує їх на поточні рахунки суб’єктів господарювання згідно із зазначеними у загальному реєстрі сумами та протягом двох робочих днів повідомляє про це Мінагрополітики. Банк несе відповідальність за недостовірність інформації, поданої до Мінагрополітики.

Суб’єкт господарювання, що отримав компенсацію вартості об’єктів, профінансованих за рахунок банківських кредитів, не має права на одержання державної підтримки на: а) часткову компенсацію відсоткової ставки за банківськими кредитами, залученими для покриття витрат, пов’язаних із провадженням діяльності у галузях: вівчарство, козівництво, бджільництво, звірівництво, кролівництво, шовківництво та аквакультура, б)  часткове відшкодування вартості будівництва та реконструкції тваринницьких ферм і комплексів, доїльних залів, підприємств з переробки сільськогосподарської продукції.

  • Часткове відшкодування вартості об’єктів

Часткове відшкодування вартості об’єктів надається суб’єктам господарювання на безповоротній основі у розмірі 30 відсотків вартості об’єкта до 500 млн. гривень загальної вартості такого об’єкта (без урахування податку на додану вартість), завершених у поточному році етапів будівництва та реконструкції тваринницьких ферм і комплексів для утримання великої рогатої худоби, свиней, птиці (у тому числі водоплавної та індиків), доїльних залів, підприємств з переробки сільськогосподарської продукції (молока, м’яса, побічних продуктів тваринного походження, що належать до II категорії), у тому числі вартості обладнання згідно із проектно-кошторисною документацією, а для об’єктів із більшою вартістю — 30 відсотків від 500 млн. гривень.

Для отримання часткового відшкодування вартості об’єктів суб’єкти господарювання подають до 5 липня, до 5 жовтня та до 5 грудня комісії Мінагрополітики такі документи:
1) заявку (в електронному та паперовому вигляді);
2) копію документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб — платників податків (крім фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному органу доходів і зборів і мають відмітку в паспорті);
3) довідку про відкриття поточного рахунка, видану банком;
4) засвідчену підписом керівника суб’єкта господарювання копію документа, що підтверджує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта;
5) типову форму № ОЗ-1 “Акт приймання-передачі (внутрішнього переміщення) основних засобів” (для об’єктів, прийнятих в експлуатацію в поточному році);
6) довідку, чинну на дату подання заявки, про відсутність заборгованості з податків і зборів, контроль за справлянням яких покладено на  органи доходів і зборів, — у паперовому вигляді або сформовану в електронному вигляді в електронному кабінеті платника податків на офіційному веб-сайті ДФС;
7) копію звіту про стан тваринництва (форма 24-сг) на 1 число останнього звітного місяця на момент подання документів з позначкою про прийняття органом державної статистичної служби.

Заявка та документи, що додаються до неї, розглядаються Мінагрополітики і зберігаються протягом трьох років. Документи, подані не в повному обсязі, повертаються Мінагрополітики суб’єкту господарювання у триденний строк. Заявки, що надійшли після закінчення строку їх подання, не розглядаються.

Мінагрополітики проводить засідання комісії відповідно до 15 липня, до 15 жовтня та до 15 грудня та на підставі поданих документів визначає розмір часткового відшкодування за кожним суб’єктом господарювання і приймає рішення про включення їх до реєстру суб’єктів господарювання, яким нараховано часткове відшкодування вартості об’єктів. Мінагрополітики протягом п’яти робочих днів затверджує розподіл бюджетних коштів між суб’єктами господарювання пропорційно нарахованим сумам часткового відшкодування вартості об’єктів у межах обсягу відкритих бюджетних асигнувань та спрямовує бюджетні кошти на їх рахунки, відкриті у банках. Суб’єкт господарювання, якому виплачено часткове відшкодування вартості об’єктів, у разі відчуження або використання протягом перших трьох років не за цільовим призначенням відповідних об’єктів повинен повернути одержані бюджетні кошти.

Суб’єкти господарювання подають щороку до 15 січня протягом трьох років після одержання бюджетних коштів Мінагрополітики інформацію про об’єкти, вартість яких була частково відшкодована, за встановленою формою. Суб’єкт господарювання, що отримав часткове відшкодування вартості об’єктів, не має права на одержання державної підтримки на часткову компенсацію за банківськими кредитами та часткову компенсацію вартості будівництва та реконструкції.

 

 


  • Старікова Лариса Валеріївна
  • 30 березня 2018 р.
  • 0